2018. július 10., kedd

Az idegengyűlölet szítása korlátozhatatlanná válhat



Néhány éve írtam, hogy az idegengyűlöletet nem lehet egy-két népre bekorlátozni, az áradni fog és mindenkit elér, erdélyi, kárpátaljai, újvidéki magyarokat is.
"Úgy gondolom, a kálváriám megér egy misét. Egy éve lejárt a kettős állampolgárságos személyim, lévén sikerült betöltenem az 53. évem. Így hát nagy dérrel-durral bementem Monorra a kormányhivatalba, ahol az előre, sárga csekken kifizetett 1500 Ft ellenében beültem fényképezkedni, gondolván - minden halad a maga normális útján.... Igen ám, de az ügyintéző közölte, hogy nem állíthat ki számomra személyit, mert rossz a keresztlevelem. Erre több mint 30 év után jöttek rá. Ugyanis 1986-ban települtem át Erdélyből. Akkor közöttem házasságot férjemmel, így törvényesen állandó letelepedést kaptam. Az ügyintéző most viszont másképp gondolta - közölte hogy megcsinálhatná ugyan a személyit, de túl macerás számára, úgyhogy neki sem fog... Menjek a bevándorlási hivatalba. Ok, gondoltam - 32 éve nem jártam ugyan ott, mert minek, de felutaztunk Pestre, elkutyagoltunk, ahol közölték hogy két hónap alatt kaphatok tartózkodási kártyát. No, ez nem jelentett gondot hisz magyar papírjaim vannak, itt élek, egész felnőtt életemet szinte itt éltem le, de amikor azt mondták hogy vigyek nekik igazolást bankkártyáról, meg az ingatlanom, ami kertes családi ház adásvételi szerződését is mellékeljem, valamint egy nyugdíj folyósítós papírt, s igazoljam hogy miből élek - kezdtem kissé ideges lenni. Nyeltem egyet... jól van: özvegyi nyugdíjat kapok ,nem gond, összeszedem ami a papírhoz kell. Meg is történt, így 8-hét után megkaptam az álladó, szabad mozgású tartózkodási kártyát... Amivel persze kitörölhetem a fenekem magyarul, mert csak személyivel vagy útlevéllel érvényes. De az útlevelem is lejárt... Nem vagyok egy kétségbe esős fajta, gondoltam - Sebaj... csináltatok....
Nem lehet, csak a követségen...
Sebaj... Tököli út, követség következett.
Na, engem is lemigránsoztak minden szinten.
A CIB Bank befagyasztotta a bankszámlám, önhatalmúlag. Mert miért ne? Úgyhogy egy éve nem férek a jövedelmemhez, még szerencse hogy a segélyem az önkormányzatnál veszem fel személyesen. Úgy fagyasztotta be a számlám, hogy semmiféle tartozásom nincs, és semmilyen hitellel nem rendelkezem. Mindez azért, mert a banki kisasszony nem ismeri el az állandó kártyát. Sakk-matt.
No de, mint írtam nem ijedek meg egykönnyen, Gondoltam, írunk egy levelet a Belügyminisztériumba, mellékelve minden még létező iratom másolatát.
Két hónap után méltóztatott válaszolni egy tejfeles szájú titkár, hogy akkor mégiscsak jár.... Na de mi? Netán a szám?
Sajnos létezik a parkolópálya, sajnos lenézik az embert, és igenis lemigránsozzák.
A levelezéssel, az ügyintézéssel kidobtam egy csomó időt értelmetlenül az életemből, holott jóindulat által az első percben elintézhető lett volna az egész "ügy".
Sajnos nem az benne vagyok de nyakig a trutyiban. Elvették a letelepedetti státuszomat, ott tartok, mint 30 éve. Amit adtak fecnit, azt meg sem kellett volna kérnem, mert még az ajánlott levelem sem adják ki a postán, hisz személyi kell hozzá. Nemhogy pénzt!!! 644 000 forint van a bakszámlámon, és én nem férek hozzá!
Próbálkoztam egy másik kormányablaknál, ott kellett megtudnom - Cegléden - hogy mibe keveredtem. Az ottani, segítőkész fiatalember majd egy órát telefonált, hogy mit lehet tenni, és azt mondta, menjek vissza Monorra, és jelentsem fel az eredeti ügyintézőmet. Vagyis kezdjem elölről az egész ügyet....Megjegyzem, mondandója végeztével a lejárt személyimet kiszedte a kezemből, és bevágta egy fiók mélyére, holott tudtommal ha akarom megtarthattam volna.
A banki kisasszony a le nem járt bankkártyám helyett csinált egy újat, amit most nem tudom aktiválni, de hogy ilyen jól spóroltam /hisz egy éve nem tudok a pénzemhez nyúlni, köszi Kormány, hogy spórolhattam/ - adnak egy harmadikat is, méghozzá egy arany kártyát pedig ö tudja hogy mi a helyzet...
Hiába van jó végzettségem, nem tudok elhelyezkedni, hisz személyi mindenhez kell, az özvegyi nyugdíjamat megvonták, mindenhova papírok kellenek....
Ugyanúgy voltam bent a munkanélküliben. Nem kaphatok. A két kisebb, Magyarországon végzett gyerekem befejezte az iskolát már estin tanul. És én érettségivel, szakmával napszámba járok. És még legalább 10 évet kell dolgoznom,hogy legyen nyugdíjam. Már ha addig meg lesz minden papírom....
Ha takarítást, vagy gyümölcsszedést tudok vállalni, akkor eszünk - főzünk, ha nincs munka, akkor nem eszünk....
A faluban ha feketemunka van - 500 -ft az órabér. Nem vet fel tőle a pénz.
Nem értek az ilyen banki sz@rságokhoz, meg tartózkodás engedélyezéséhez, én gyakorlatias vagyok. Sajnos nyolc éve özvegy is.
Nekem abban van gyakorlatom, hogy maradjunk talpon....
Mindhárom gyerekemet kiiskoláztattam, de ez tényleg egy ÉLHETETLEN ORSZÁG.
Kolozsváron büdös bozgor voltam 22 évig. Itt meg büdös román qrva....
Senkinek nem ártottam az életemben. Az nem lehet, hogy ennyi minden rám szakad egyszerre....Nem ijedek meg egykönnyen, de már kezdem elveszíteni a hitemet.
Én a szókimondást szeretem, és nem tudom elviselni az igazságtalanságot. Legtöbbet a pofámért szenvedek, mert ki merem mondani azt, amit más nem....
De most úgy néz ki - ez sem segít."
O. Mari

DühítőTovábbi reakciók megjelenítése
Hozzászólás
3 hozzászólás
Hozzászólások
Echter István "Meglep, mert egy emberből kibuggyan az aljasság, mint a varangyból a méreg ? De gondold csak meg, miféle ez az ember ? Milyen torz, milyen erőtlen, mennyire csak gyűlölet és irigység az ereje ? Töröld le a váladékot, mely arcodra fröccsent, ne taposd el a varangyot, mert cipőd bepiszkolod vérrel és gennyel."
Márai Sándor (1900 – 1989) író, költő

Kezelés


TetszikTovábbi reakciók megjelenítése
Válasz1 éve
Echter István „Igen, ez a legnagyobb szenvedés, ez, amit az ember intelligenciájára mértek. Ezt a sűrű butaságot nyelni, ezt a mocsok ködöt színi levegő helyett, a hazugságot, a butítást, a butaságot. Tűrni tehetetlenül, hogy hogy züllesztik ennek a tehetséges országnak az elméit, hogy sorvasztják itt el az értelmet, a humort, a szellemet. Mikor heverjük ki azt a kárt, amit ennek a nemzetnek a fejében és a lelkében tettek?
Van különben valami magyarázat arra nézve, hogy hogy hihet el értelmesebb ember is ilyen vad szamárságokat."
– Szép Ernő: Emberszag (részlet)

Kezelés


TetszikTovábbi reakciók megjelenítése
Válasz1 éve


xxxx

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése