2019. március 31., vasárnap

Konok Péter macskája


Konok Péter - "Azt értem, hogy a macska az akvárium tetején alszik, mert az akvárium teteje meleg. Különben is, az akvárium tetején alvó macska igen vonzó látvány, és hitem szerint a macskák igenis tisztában vannak vele, hogy afféle munkaköri kötelességük időnként vonzó látványt nyújtani. Persze, máskor meg a seggüket nyalják önfeledten, de tulajdonképpen még abban is van némi kellem.
Azt is értem, hogy a macska, mikor elalszik, leeshet. Az vesse ezért a macskára az első követ, aki még nem ébredt értetlenül és szeszszagúan útszéli árokban, a fején egy biciklivel, a fejében lüktető fájdalommal, vagy aki nem esett még le a székről a "Heidegger lételméletének néhány kevésbé ismert aspektusáról" című egyetemi szemináriumon. Én megtettem már mindkettőt, megértő vagyok. (Ismerek olyan történészt, aki egyszer elaludt a saját előadása közben.)
Az is világos, hogy ha a macska leesik, kétfelé eshet: az akvárium elé, ahol egy hintaló található, azon egy másik macska ül, és a halakat nézi. Ebben az esetben rövid, parázs verekedés alakul ki, a megfelelő hanghatásokkal, amelyek leginkább úgy szólnak, mint mikor Cthulhu a klotyón ülve rádöbben, hogy valaki előtte elhasználta az összes vécépapírt.
De a macska az akvárium mögé esett. Ezt már nem igazán értem, mert oda egyszerűen nem fér be. Éppen ezért kissé megdöbbentett, mikor az akvárium mögül vad huhogásokat és fröcsögéseket hallottam, miközben a közel háromszáz literes akvárium úgy billegett és ingott, mint Kövér László kedélyállapota az LMP-s molinóktól. Egy pillanatra bennem is megingott a megrögzött materializmus, túl sok horrorfilmet nézek, ahol régi, elhanyagolt házakban (amilyen a miénk is) furcsa dolgok történnek.
Ez kétségkívül furcsa dolog volt, amíg rá nem jöttem, hogy az egyik macska került bajba. A felismerésben segített, hogy a kutya gyanúsan örült, bár ő egy Poltergeistnek is éppen így örülne, és odamutatná a hasát vakarásra. Egyszerű eb, és akkor még erősen szépítek.
A macska hanyatt esett be az akvárium mögötti tízcentis résbe, jó mélyre; kövér macska, ezért ott elakadt, és annyira zaklatott lett, hogy elhányta magát, miközben fuldokolva rikoltozott.
Kétségbeesve igyekeztem kikotorni ("Apa, nem lesz baja?!"), az akváriumot kissé előrebillentve ("Apa, le fog dőlni!"), közben ráléptem a kutyára és elbotlottam a hintalóban.
Macska nagy nehezen ki ("- Apa, véres! - Dehogy véres, összehányta magát!"), leül, lesújtó pillantást vet rám, mosakodni kezd, pofon vágja a kutyát, aki ebbe szívesen beszállna. Két perc, és a macska éppoly előkelő és szép, mint azt megelőzően, hogy sikoltozó, okádó rémmé változott volna.
Én, ahogy mondtam, szinte mindent megértek. Lemosom a kezemről a hányást, leápolom a karmolásokat. A szívem kissé feldobogott, a szemem kicsit ráng. Ezt is értem.
Részleteiben minden világos - a nagy egész az, ami előtt értetlenül állok. Megsimogatom a macskát, hogy megvigasztaljam magam, és egy cigarettára gyújtva elmerengek Stockholm-szindrómám furcsaságain.
Hozzászólások

  • Echter István Konok Péter - "Kétoldalú csereegyezmény keretében piréz szimpatizánsok is érkeznek a kormányzati civilek következő, ez év március 15-én esedékes menetrendszerű Békementére – jelentette be a Piréz-Magyar Véd- és Dacszövetség szóvivője. 

    – A piréz önkén
    tesek jelentős szerepet játszottak már az 1848-49-es magyarországi harcokban is, bár a történészek vitatkoznak még róla, hogy tulajdonképpen melyik oldalon. A piréz-magyar barátság nagy múltra tekint vissza, amióta Első, avagy Kellemetlen Thróger piréz király országát – egy sajnálatos fordítási hiba következtében – Klaus Maria Brandauer oltalmába ajánlotta – mondta el dr. Veéry Tass, Huba & Töhötöm, Clevelandben élő magyar válóperes ügyvédi iroda, a piréz-magyar történelem és DNS-egyezés nemzetközileg elismert kutatója. 

    A kölcsönös kapcsolatokra némi árnyékot vet ugyan, hogy a magyar „éljen!” szó pirézül „bazmeg”, míg a „békemenet” pirézül úgy hangzik: „vérciki”; mindazonáltal bízik benne – jelentette ki a szóvivő – hogy a híresen érett és intelligens magyar kormánypárti szimpatizálók megértően fogadják majd a „Bazmeg, vérciki!!!” feliratú táblákkal felvonuló hungarofil piréz hazafiakat."
    6


Echter István Konok Péter - "Szijjártó Péter rövid baráti látogatásra az észak-koreai Phenjanba érkezett. 
A jó, elvtársi légkörű találkozón mindkét nemzet számára kölcsönös előnyöket nyújtó kereskedelmi megállapodást írtak alá. Észak-Korea az amerikai imperialisták
 elleni harcban edzett hackerek egy különítményét küldi Magyarországra, akik a Külügyminisztérium Kommentíró- és Sajtólevelező Osztályát erősítik majd. Cserébe a Koreai Népi Demokratikus Köztársaság egy komplett Békemenetet kap, amit részben a nagyüzemi kimcsigyártás alapanyagaként, részben a Kim Dzsong Un elvtárs életét és művét bemutató nagy, színes élőképekben használ majd fel az észak-koreai partner."
5


xxx

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése