2018. november 29., csütörtök

A "Facebook-bajnok"


Egy médiakutató a napokban a magyarországi Facebook bajnokának nevezte Orbán Viktort, aki már 2010 óta hihetetlen eredményeket produkál, követői számát és a látogatottságot illetően. A látogatottságba nyilván beleszámítanak azok is, akik csak tájékozódni kívánnak arról, mi jelenik meg ott, engedve politikai mazochizmusuknak megadják maguknak a napi/heti borzongást, tápot keresnek felháborodhatnékjuknak. Kicsit úgy, mint annak idején az ATV Sajtóklubja működött, ahol Bayer Zsolt, Lovas István és más rémek (finoman fogalmazva) extrémista kijelentéseit és vérfagyasztó kijelentéseit hallgattam hétről-hétre, magamnak sem tudtam megmagyarázni miért. Képtelen voltam elhinni, hogy ilyen "gondolatok" és "eszmefuttatások" egy közszolgálatiként jelentkező adón előfordulhatnak.
A "Facebook-bajnok"-ról persze köztudott, hogy nem kenyere a számítógép, ezt éppen az egyik bizalmi embere Kubatov Gábor kotyogta ki, ha jól emlékszem a 2014-es választások környékén. A Kedves Vezető legfeljebb néha odavethet valami épületesnek gondolt "szellemességet", jó lesz ez a facebookozóknak alapon, amit a stábja hűségesen közvetít, de egy külön apparátus dolgozik az ő Facebookos megjelenítésén is, mint annyi máson.
Nem néztem utána, de az én emlékeim szerint 2010-ben néhány tízezer követője volt az oldalának, talán nem sokkal volt több húszezernél. A látványos növekedés az "Egymillióan a sajtószabadságért" csoport megalakulásával és Facebookos megjelenésével indult meg. Az "Egymillióan a sajtószabadságért" csoport kezdetben igen dinamikusan növekedett, hamarosan a 100.000 fő közelében járt, amikor kiadták a Polgári Öntevékeny Csoportoknak (melyek rövidítését szemérmes neveltetésem tiltja használni), hogy tessék támogatni Orbán Viktor Facebook oldalát. A felhívásnak meglett az eredménye, egyre többen csatlakoztak pártutasításra Orbán Viktor követőihez, egy ideig írtam a két Facebook oldal számait, aztán néhány hét, vagy talán egy-két hónap múlva bekövetkezett az előzés.
Persze a 2010-es Facebookos nem- vagy inkább alig-jelenlét egyáltalán nem akadályozta meg Orbán Viktort abban, hogy Barack Obama elnökválasztási sikerére utalva, azzal azonosnak akarva feltüntetni a sajátját, ne mondja: a 2010-es választást az interneten nyertük meg.
Én a korábban megtanult "Egy fő az egy fő" alapon nem csatlakoztam soha az ő oldalához, inkább gyorsan beléptem az "Orbán lapjáról kitiltottak társaságába", rövid úton úgy is ott találtam volna magam.
Jelenleg a "bajnok" oldalát 636.000 főre tupírozták fel. Mennyire olvadna le ez hirtelen, napok alatt a bukása után?

xx

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése