2018. augusztus 15., szerda

Édis agyzsibbasztás

Kifejezetten nem szeretem az "édi"-nyelv bármilyen megnyilvánulását, jól megfigyelhető annak agyzsibbasztó hatása. Ha jól érzékelem talán a puncs szó az egyetlen amelyik még erőteljesen tartja magát. Ilyen vadhajtásai tudnak lenni, mint "krizi a raviban", azaz krizantém a ravatalozóban! Az e gúnyversben szereplő "lekipali"-t (lekváros palacsinta)  képtelen lettem volna értelmezni, ha Lackfi János egy interjúban nem árulta volna. el a megfejtést. Lehet találkozni az egymástól elválaszthatatlan Ari és Köszikével. De azokat a nagymamákat sem értem, akik egész délután "uncsiztak", vajon ez az unokájukkal való foglalkozást jelenti, vagy halálra unták magukat, akár az egyébként imádott unokájuk mellett? A proletárdiktatúrát például becézték "prolidiki"-nek, a "vikidiki" megfejtését másokra bízom.
Lackfi János - Véletlen
csomizom a ruciba
a habtestem
tinibugyi gumija
bemélyedten
kukisali parival
az étrendem
szoli moci tekila
az én trendem
koviubi pörivel
a kedvencem
lekipali csokival
jaj vétkeztem
fusizik a fatim is
a műhelyben
vegyigyümi üviben
a sparhelten
depizik a szaniban
a mutterchen
dobi cigi dugiba
a farzsebben
könyi szivi nehari
ha tévedtem
lityi-lötyi pasival
azt végleg nem
vidikazi zacsiban
a víkendem
csörizi a telimet
a véletlen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése