Lázár János szerint, reklámadó volt, van és lesz. Igen, volt és van reklámadó, ahogy volt és van internetadó is. Általános forgalmi adónak hívják és mértéke a mai - illiberális (szabadságnélküli) államot építő - Magyarországon 27%. A reklám különadó e felett terheli a szolgáltatásokat.
Sokat lehet hallani, más államokban is van reklámadó. Európában legmagasabb e közteher mértéke éppen a szomszédban, Ausztriában, 5%.
Csakhogy Ausztriában 20% az általános forgalmi adó legmagasabb kulcsa, azaz a reklámszolgáltatásokat maximum 25% adó terheli összesen. Magyarországon - a "dübörgő gazdaság" korszakában - a két adó együtt 32%-os közterhet jelent, Magyarország ebben is mindenkinél jobban teljesít.
Az összevont számok természetesen nagyságrendeket jelentenek, ezek a kulcsok egy az egyben így nem adhatóak össze, a pontos összehasonlításhoz ismerni kellene az osztrák adórendszert is.
Nem tudom, a promóciós anyagok, amelyek részei egy cég önköltségének és közvetlen bevétel nem köthető hozzájuk, mennyiben képezik más országokban is a reklámadó alapját? Kíváncsi vagyok mi lesz a teletex-es, vagy internetes műsorújságokkal, hiszen ezek is felhívják egy-egy adásra a figyelmet?
Mennyi lesz a tiszta bevétel a reklámadóból, hiszen a még nyereségesen működő cégeknél ez az adó egyenesen csökkenti a korábbi években kialakított jövedelmezőséget? Azaz a társasági adó alapja, és ezzel a befizetendő társasági- és osztalékadó is csökken.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése