2018. március 2., péntek

Reklámadó kicsit másként

Lázár János szerint, reklámadó volt, van és lesz. Igen, volt és van reklámadó, ahogy volt és van internetadó is. Általános forgalmi adónak hívják és mértéke a mai - illiberális (szabadságnélküli) államot építő - Magyarországon 27%. A reklám különadó e felett terheli a szolgáltatásokat.
Sokat lehet hallani, más államokban is van reklámadó. Európában legmagasabb e közteher mértéke éppen a szomszédban, Ausztriában, 5%.
Csakhogy Ausztriában 20% az általános forgalmi adó legmagasabb kulcsa, azaz a reklámszolgáltatásokat maximum 25% adó terheli összesen. Magyarországon - a "dübörgő gazdaság" korszakában - a két adó együtt 32%-os közterhet jelent, Magyarország ebben is mindenkinél jobban teljesít.
Az összevont számok természetesen nagyságrendeket jelentenek, ezek a kulcsok egy az egyben így nem adhatóak össze, a pontos összehasonlításhoz ismerni kellene az osztrák adórendszert is.
Nem tudom, a promóciós anyagok, amelyek részei egy cég önköltségének és közvetlen bevétel nem köthető hozzájuk, mennyiben képezik más országokban is a reklámadó alapját? Kíváncsi vagyok mi lesz a teletex-es, vagy internetes műsorújságokkal, hiszen ezek is felhívják egy-egy adásra a figyelmet?
Mennyi lesz a tiszta bevétel a reklámadóból, hiszen a még nyereségesen működő cégeknél ez az adó egyenesen csökkenti a korábbi években kialakított jövedelmezőséget? Azaz a társasági adó alapja, és ezzel a befizetendő társasági- és osztalékadó is csökken.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése