2018. október 5., péntek

Magyar lesz-é az unokád?




Fábri Péter
https://www.facebook.com/fabripeter/posts/10217766500462223
Ha tényleg az volna magyar, akinek az unokája is magyar, ha ugye ezzel a hülyeséggel, hogy „ki a magyar" egyáltalán érdemes volna foglalkozni, akkor megfontolásra ajánlom, hogy
Liszt Ferenc unokái a Wagner-gyerekek voltak; hogy
Petőfi Sándornak nem voltak unokái, akárcsak
Balassi Bálintnak és
Radnóti Miklósnak sem vagy
Ady Endrének sem; hogy
Bartók Béla egyik fia Amerikában élte le az élete nagy részét; hogy
Szent-Györgyi Albert is elvitte innen a családját, hogy
Neumann János is elment és nincsenek magyar leszármazottai, hogy
Kertész Imrének nemhogy unokái nem voltak, de gyereke sem.
Konklúzió:
Liszt Ferenc,
Petőfi Sándor,
Balassi Bálint,
Radnóti Miklós,
Ady Endre,
Bartók Béla,
Szent-Györgyi Albert,
Neumann János,
Kertész Imre
és még ki tudja hányan, akikről eddig azt gondoltuk, hogy ők a magyarság színe-virága,
nem magyarok.
Másik konklúzió:
a minielnök éktelen hülyeségeket beszél.
Hozzászólások
Echter István Lendvai Ildikó - "Amikor a miniszterelnök ma a Budai Vigadó átadásán bejelentette, hogy Magyarországon nincs kultúrharc, rögtön tudtam, hogy valami disznóság készül. És tényleg: menesztették a Petőfi Irodalmi Múzeumból Pröhle Gergelyt, aki egy ideje már a kormánysajtó célkeresztjébe került. Utódja a hírek szerint a szélsőjobboldali Takaró Mihály lehet. Remek egy ember, tévedhetetlen ítéletű irodalmár. Horthy és Nyírő lelkes híve, nehezményezte Esterházy és Spiró Kossuth-díját, utóbbiról így nyilatkozott: "ez az ember, Spiró György, nevezzük embernek most...". Kollégái szerint a Nyugatot "kis példányszámú zsidó lapocskának" nevezte. Szóval tényleg ott a helye a Petőfi irodalmi Múzeum élén, bízzunk benne, hogy Petőfit azért nem emlegeti majd jelentéktelen tót fűzfapoétácskaként.
Most várom, hogy a Tűzoltó Múzeum igazgatójának kinevezzenek egy piromániást. Utána talán én is lehetek még a leendő Fidesz-párttörténeti Múzeum vezetője. Alkalmas vagyok, a témában az elfogulatlanság és a tárgyszeretet jellemez. Akár Takarót."
Kezelés


Válasz1 napja

Echter István Milyen nevet ad majd Takaró a szenvedélyesen baloldali költőről elnevezett Petőfi Sándor Irodalmi Múzeumnak? Vagy ami nem illik bele a "világképébe" azt letakarja?
Kezelés


Válasz1 napja

Echter István Kálmán C. György - "Tulajdonképpen nem tökmindegy, hogy valaki "felfelé" - a nagyszülők irányába - vagy "lefelé" - az unokák irányába - tartja érvényesnek az identitás meghatározását? Valamiféle biológiai (genetikai, származási) érvekkel, ilyen kritériumok szerint nevezi az illetőt magyarnak (zsidónak, bantunak, belgának)? Nem ugyanúgy a rasszizmus (vagy finomabban: az emberi identitás biológiai meghatározottsága) jut erről az eszünkbe?"
Kezelés


Válasz1 napja

Echter István Mintha már erre egy időben tòrvényt (törvényeket) is hoztak volna, leutánozzák, nehogy valaki hirtelen meggondolja magát és egyik napról a másikra megmagyarizálódjon (elég randa kifejezést írtam?). Ráadásul még régivágású kereszténydemokratának is kellene egyúttal lenni.
Kezelés


Válasz1 napja

Echter István Konok Péter - " “Sokat vitatkoztak magyarhonban arról, ki a magyar. Az a magyar, akinek az unokája is magyar lesz" - mondta ma Orbán Viktor. 
Ez a szerencsétlen visszafelé olvasta el a nürnbergi faji törvényeket!"

Kezelés


Válasz1 napja

Echter István Ezen óriások árnyékában csendesen jegyzem meg, nekem sincs gyermekem.
Én az első nagy sebet akkor kaptam a magyarságomon, amikor 89-ben egy ismerősöm megjegyezte valakiről, "rendes ember, pedig zsidó". A mondat felháborított, addig megúsztam, nem hallo
ttam, egyben eszembe jutott, rólam mit mondhat a hátam mögött, "rendes ember, pedig sváb"? Valami elkezdett égni bennem, a tiltakozásnak semmi értelmét nem láttam, olyan szánalmas lett volna boncolgatni a nyilvánvaló német felmenők mellett a család másik ágát a dobóruszkai Dobókat, és a zilahi Egrieket. Pedig én, minden előzménytől függetlenül - persze, amennyire ez lehet - a magam módján szerettem volna megélni a magyarságomat. Lehet? Meddig lehet?
Kezelés


Válasz1 napja

Margit Mező Én sváb-sváb vagyok. A lányom sváb-zsido. Az unokám sváb-zsido-cigány-tot. Három generácio egy magyart nem bírt kitermelni, s ha az unokám is migránssal házasodik, akkor már négy. Szoval négyből négy nem magyar család...OK. OV viszont egy elmebeteg gazember.

Kezelés


Válasz1 napja

Echter István Margit Mező Az! Nem lehet a magyarságot, egy bevándorlási közösséget származási alapon kimutatni, nagy népi desztillálással elválasztani az egyes összetevőket egymástól. 1990-ben az MTA-hoz tartozó Növényvédelmi Kutatóintézet Szerveskémia Laboratóriumában dolgoztam. A ciklopentanon nevű köztes anyagból próbáltunk különféle újabb vegyületeket létrehozni. Az egyik elem várható cserejére tudós főnököm nagyon kíváncsi volt, igen szép kristályokat sikerül a rekció végén desztillálással létrehoznom. Izgatottan vártuk a péntekenként jövő analitikus kémikust. És hogy lelombozódtunk, amikor kimutatta, visszatértünk a kiindulóponthoz, csak tisztított formában.
Én Illyés Gyula mondását követem, "Magyar az, aki annak vallja magát!".

Az érdekesség kedvéért egy európai hírű tudós kémikus Matolcsy volt a főnököm.

Kezelés


Zsuzsa R Szőke Én a 2. Verzióra " tippelek"
Kezelés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése