2018. október 2., kedd

"...Úgy döntöttem, hogy gazember leszek..." (III. Richárd)



"...Úgy döntöttem, hogy gazember leszek..." - (Shakespeare - III. Richárd)
Orbán elárulta "politizálása" változásának mozgatórugóját: "..egy-két éven belül leválthatják a régi politikai elitet a radikálisok..." - mondta korábban, majd most az EU választások előtt nagy hallalival újra ismételgeti az a politikai szereplő, aki idestova három éve radikális, idegenellenes kampányt folytat, és fő célja az Európai Unió destabilizálása. Úgy látja a menekültválságot a radikális pártokaknázhatják ki. Mára ez a jelszava: Utánam!
Mutatta ő már magát liberálisnak, majd több szavazót látott a nép-nemzeti, konzervatív, általa polgárinak csúfolt álorca mögött, majd megérezve az idők szagát szélsőjobboldali radikálisra váltott át. Ő szólt, magára vessen, az európai politikusok közül az, aki nem követi!
Mi valósul meg III. Richárd monológjából?
"...De én, aki nem játszani születtem
Sem tetszelgő tükröknek udvarolni,
Kit durván véstek és szerelem fénye nélkül
S riszáló nimfák előtt nem feszíthet,
Kit megfosztottak minden szép aránytól
S a természet becsapott termetemmel,
Ki torzul, félig kész, s idő előtt
Küldettem el e lélegző világba,
Bénán s idétlenül, hogy a kutyák
Megugatnak, ha bicegek előttük -
Én ilyen fuvolázó békekorban
Nem is tudok egyébbel szórakozni,
Mint hogy a napon nézem árnyamat
És csúfságomat magam magyarázom:
Én, mivel nem játszhatom a szerelmest,
Hogy eltöltsem e csevegő időt -
Úgy döntöttem, hogy gazember leszek
S utálom e kor hiu gyönyörét."
A Második polgár rettegését már sikerült előállítani:
"...Az ember szíve tele félelemmel
És nem beszélhet senkivel, aki
Nem komoran és nem rettegve néz rá..."



xx

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése