2018. szeptember 8., szombat

Magamról


Soha nem éreztem magam valami hihetetlenül felkészült és csalhatatlan politikai érzékkel megáldott valakinek. Időnként azért elégedetten nyugtáztam, ha egy-egy megérzésem igaznak bizonyult. Volt egy előiskolám a BÖK nevű versmondó csoport. Évtizedekig hetente összejöttünk, meghallgattuk egymást, majd minden elhangzott vers után mindenki elmondta a véleményét. Számunkra ez volt a demokrácia iskolája. Sokszor előfordult ez idő alatt, hogy fáradtan beestem, se a verset, se az előadót nem ismertem, és csak annyit tudtam mondani a produkció hiteles volt számomra vagy sem.
A Nagy Imre és mártírtársai újratemetésénél éppen az egyik koporsó mellett álltam díszőrségben, amikor a hírhedtté vált Orbán beszéd elhangzott, éreztem, nem hiteles. És nem egészen egy napon belül összeállt a kép, miért nem az!
Hozzászólások
Hajnalka Kristály Mindig hallgass, a szívedre!
Kezelés
Válasz1 hete
Emőke Simony Ugyanezt éreztem, bár csak a tv-n kerersztül néztem élőben az újratemetést. Minden disszonáns volt, de amikor azt mondtam a barátaimnak, ismerőseimnek, h. ez a gyerek egy kekk szélhámos, mindenki lehurrogott. Pedig akkor még nem is tudtam - honnan is tudhattam volna, - mi történt a háttérben. bevallom, azóta nem szívelhetem orbánt. Őszinte fájdalmam ás kétségbeesésem, h. a korábbi rajongóknak, akik akkor engem hurrogtak le, azt mondhatom: na, ugye?
Kezelés
Válasz1 hete
Ancsa Szöllösi ..igen, én még a Puskás királyi temetésén éreztem effajta hányingert...
Kezelés
Válasz1 hete
Emőke Simony AZt nem láttam, de akinek volt szeme, az már az első pillanatban érezte, h. itt valami nem stimmel.
Kezelés
Válasz1 hete
Ancsa Szöllösi ..azta is didergek...
Kezelés
Válasz1 hete
Emőke Simony Hát, van ok rá.
Kezelés
Válasz1 hete
Gábor Előd Én menet közben kapcsolódtam az orbánbeszédbe, és három perc hallgatás után belémnyilalt a felismerés: ez egy veszélyes ember. És tényleg.
Kezelés
Válasz1 hete
Emőke Simony Csak most? Nem bántásból kérdezem.
Kezelés
Válasz1 hete
Gábor Előd Emőke Simony a Nagy Imre újratemetésén elhangzott Orbán beszédről van szó.
Kezelés
Válasz1 hete
György Giczy De vajon mi indíthatta a rendezést végző TIB-et, hogy az ellenzéki pártok közül csak Fidesz, s onnan is éppen Orbán Viktor mondhatott beszédet?
Kezelés
Válasz1 hete
Katalin Jánosi A "tiszták" voltak ők akkor, a romlatlanok - gondolhattuk és gondoltuk is.😔 Hogy rosszul, az már kiderült.
Kezelés
Válasz1 hete
György Giczy Azt azért tudták róluk, hogy KISZ-vezetők voltak, és más ellenzéki pártoknak is voltak fiatal tagjaik, akik nem voltak azok. Azt hiszem, hogy itt többről van szó!
Kezelés
Válasz6 napja
Budahazy Katalin Ez jó kérdés. Én akkor éppen gyermekeket nyaraltattam. Vissztetszéssel fogadtam a beszédet. Mondtam is egy fiatal kollegámnak. Hogy került a beszédbe, hogy az oroszokat távozásra szólította fel? És legnagyobb meglepetésemre ô azt kérdezte: "Miért? Ez nagyon jóóó! " Nem minden fiatal volt ilyen elvakult. Ismertem ezt a generációt, mert a lányom generációja, és sok mindenben egyetértettünk, Ami be is következett.
Kezelés
Válasz6 napja
Echter István Gondolom, valamiféle olyan formális okoskodás volt, ők a fiatalok - legalábbis akkor, egy zárt, korhatáros csoport volt -, azaz övék a jövő, de egy biztos - biológiai okokból - túlélnek minket, persze jó néhányan voltunk, akik 1-2 évvel voltunk akkoriban túl a 35. életévünkön. A Fidesz Orbán Viktort jelölte, gondolom, kierőszakoskodta magának.
Egyébként, ha az ellenzék nem állapodott volna meg előre, hogy a szovjet csapatok kivonásáról ez alkalommal nem beszélünk, akkor Pákh Tibort kellett volna jelölni, ő tudta ezt a legvehemensebben és leghitelesebben képviselni.
Orbán azzal élt vissza, hogy tudta más erről nem fog beszélni, és ő hősként tündökölhet. Talán abban is bízott, nem leplezik le azonnal. Én hosszú évekig beszéltem erről szinte hiábavalóan, mire néhány évvel ezelőtt valahogy beszűrődött a politikai közbeszédbe.
Kezelés
Gábor Róbert Szűcs A beszédmondó sem hiteles. Soha sem volt az.
Kezelés
Válasz1 hete
Budahazy Katalin Emlékeztek a Fidesz debreceni ülésére, ahol Orbán kikényszerítette, hogy egy pártjelölt legyen, csak Ô. Belementek, de az utolsó percekben Fodor megszegte a megállapodást és jelöltette magát. Orbánt a frász törte ki. Már akkor benne volt a diktatórikus hajlam. Kis funny gyôzött. Nem sokkal késôbb kilépett a pártból Ungár Klára, Heged István, Fodor Gábor és Molnár Peter.
Kezelés
Válasz6 napja
Emőke Simony Már akkor? Már egyetemista korától. Ha valaki nem tetszett neki, rendesen elverte. Hiteles infó olyantól, aki ismerte már akkor.
Kezelés
Válasz6 napja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése