2018. szeptember 18., kedd

Szelektív emlékezet


Szelektív emlékezet
Ahogy látom, a kormányzat idén sem emlékezett meg az osztrák-magyar határnyitás évfordulójáról (szeptember 9.), nem volt annyira fontos, talán valakinek még a kerítésbontás felforgató gondolata is eszébe jutna.
De nem száz százalékosan következetesek, amikor a Kedves Vezetőt egy hete Strasbourgban (Brüsszelbe indult, de eltérítették) szőnyeg szélére állították és érezte érik a sarokbaszorítás, nos akkor hirtelen megjavult a memóriája, és csak elszólta magát a magyariak - megint mások, és nem az ő - dicsőséges tetteit emlegetve, ezekért régi szokása szerint magának örök hódolatot és tiszteletet követelve: "Mi voltunk azok, akik kinyitottuk a határokat!" Ha jól értem, akkor ő személyesen és Horn Gyula, vagy ennyi év után már inkább csak ő királyi többesben!
Az ezévi Páneurópai Piknik programja:
2018. augusztus 19. vasárnap 18:00 Megemlékezés és koszorúzás
Köszöntőt mond: Dr. Magas László, a Páneurópai Piknik'89 Alapítvány elnöke
Ünnepi beszédet mond: Volkmar Wenzel, a Német Szövetségi Köztársaság magyarországi nagykövete
Közreműködik a Soproni Liszt Ferenc Szimfonikus Zenekar Rézfúvós együttese
A németeknek most is fontos volt a megemlékezés!
Echter István
Szeptember 9.-én volt az osztrák-magyar határnyitás évfordulója, amikor a kelet-német menekülteket átengedtük a határon. A határnyitás kerítésbontással járt, a kerítés építés hagymázas lázában hogy is emlékezhetett volna meg erre a fideszes kormányzat. Még a végén Horn Gyuláról is meg kellett volna emlékezni.
Raskó György - 2017. szeptember 16. - "A BBC tegnap egy kitűnő dokumentumfilmben foglalkozott az 1989 szeptember 9.-i magyar-osztrák határnyitás eseményeivel. Érdekes módon itthon erről sem a szocik, de a kormány sem emlékezett meg. Pedig nekem és sok más magyarnak élete legszebb napja volt, amikor a kommunisták átengedték a kelet-német menekülteket az osztrák határon. Én azon a napon éppen Brazíliában voltam és a Globo tévé hiradójából értesültem az eseményről. Másnap az ottani mezőgazdasági minisztérium munkatársai egymás után rázták a kezemet s gratuláltak a lépéshez. Életemben nem éreztem annyira boldog és büszke magyarnak magam, mint akkor. Beismerem, hogy sírtam örömömben... Azóta eltelt 28 év és most épp az ellenkezője miatt sírok bánatomban."
Egy rövid összefoglaló, emlékeztetőül
MULT-KOR.HU Páneurópai piknik és határnyitás 1989-ben

xxx

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése